01 Ιουλίου 2007

TelePassport, MLM και τα κουραφέξαλά τους

Μέσα 2002. Μόλις είχα τελειώσει από φαντάρος. Έπεσε στα χέρια μου το ενημερωτικό της TelePassport για το δίκτυο συνεργατών.

Η ιδέα: στρατολογούμε «εγγραφείς» κι αυτοί πελάτες, και άλλους «εγγραφείς». Κοινώς φτιάχνουμε δίκτυο, δικτυωτές, πελάτες.
Το προϊόν: φθηνή σταθερή τηλεφωνία.

Να πω την αλήθεια … μου άρεσε πάρα πολύ. Ξεκίνησα με μεγάλη όρεξη! Το Multi Lever Marketing (MLM), μου άρεσε στο αυτί, όχι μόνο γιατί είχα τελειώσει Marketing, αλλά και γιατί θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τις σπουδές μου! Συν τοις άλλοις, το αντικείμενο (φθηνή σταθερή τηλεφωνία με εναλλακτικό πάροχο) ήταν κάτι καινούριο στην Ελλάδα, αντικειμενικά η TelePassport είχε τις χαμηλότερες χρεώσεις, ο κόσμος διψούσε για οικονομία στις κλήσεις του, οι «στρατολογητές» μου ήταν ιδιαιτέρως συμπαθείς, προχώρησα παρακάτω.

Προσωπικά είχα μια πολύ καλή προσωπική οργάνωση, βρήκα πολύ εύκολα πελατολόγιο, και άρχισα να βγάζω λεφτουδάκια. Όχι τίποτα σοβαρό – εκ πρώτης όψεως, ωστόσο αν κανείς αναλογιστεί πως … 100,00-150,00 € μπαίναν στον τραπεζικό μου λογαριασμό κάθε μήνα … ήταν χωρίς υπερβολές 2 επιπλέον μηνιάτικα το χρόνο!!! ΔΕ ΜΟΥ ΚΑΚΟΕΠΕΦΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ!

Και φυσικά δεν κακοέπεφτε ούτε στην TelePassport η εκμετάλλευση του πελατολογίου μου. Φίλοι, γνωστοί, συνεργάτες, επαγγελματίες, επιχειρήσεις τους κάνανε έναν αξιόλογο τζίρο.

Ξαφνικά … η TelePassport αρχίζει τη διαμάχη της με τον ΟΤΕ. Για να μην τα πολυλογούμε … χρωστούσε της Μιχαλούς.

Οι προμήθειες ξαφνικά κόπηκαν. Και όταν λέμε κόπηκαν … εννοούμε, χωρίς καμία ενημέρωση, χωρίς κανέναν προγραμματισμό, μες στην κοροϊδία και την αβεβαιότητα.

Στελέχη της εταιρίας παραιτούνταν ο ένας μετά τον άλλον και μετακόμιζαν σε άλλες εταιρίες σταθερής τηλεφωνίας.
Δεν μου προκαλεί καμιά εντύπωση πως εμφανίζονται πλέον σε συνεντεύξεις τύπου των άλλων εταιριών!

H TelePassport, είχε το απόλυτο πλεονέκτημα, που το έχασε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα:
  1. Oρκισμένους στρατολογητές (γιατί είχαν στα χέρια τους πολύ καλό προϊόν και καλούτσικες προμήθειες)
  2. Ορκισμένους χρήστες (γιατί είχαν στα χέρια τους το πιο φθηνό προϊόν)
  3. Τζάμπα πελατολόγιο (γιατί δεν έκαναν διαφήμιση αλλά χρησιμοποιούσαν το MLM τους)
Στην ουσία … αυτό ήταν και το μυστικό τους: Η έλλειψη διαφήμισης.
Το προϊόν τους ήταν αναμφισβήτητα το πιο φθηνό της αγοράς, και το mouth-to-mouth ήταν ο καλύτερος τρόπος να το προωθήσουν και να διεισδύσουν εύκολα στην αγορά.

Χτες μου λέει ένας πολύ καλός φίλος και συνεργάτης μου στην TelePassport (τον είχα «στρατολογήσει»): «Τι έγινε ρε; Σου βάζουν προμήθειες;».

Nope. Προμήθειες, δεν μου βάζουν. Μου έστειλαν μερικά κατάπτυστα emails και faxes ότι τάχα θα πληρωθούμε σε δόσεις και κουραφέξαλα.

Φυσικά μετά από αυτά – πάει καιρός από τότε – λειτούργησα το προσωπικό μου marketing.

Με τον ίδιο τρόπο που τους έδωσα το πελατολόγιό μου, με τον ίδιο τρόπο τους το αφαίρεσα.
Οφθαλμός αντί οφθαλμού. Με χρησιμοποίησαν, τους χρησιμοποίησα, φτάνει.
Άρχισαν να μην με πληρώνουν, να μην με ενημερώνουν, να μην υπολογίζουν το δίκτυό τους ως δύναμη.
Για να χτίσω το πελατολόγιό μου έφτυσα αίμα. Είναι πολύ δύσκολο να πεις στον άλλον να σου δώσει αντίγραφα προσωπικών του δεδομένων. Δε σεβάστηκαν τον κόπο μου.
Έτσι κι εγώ. Πληροφόρησα όλο το δίκτυό μου και τους πελάτες μου – γιατί με όλους είχα και έχω φιλικές σχέσεις – ούτε να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, αλλά ούτε και να συνεχίσουν με την TelePassport και το νέο της ιδιοκτήτη τη Lannet.

Όταν «στρατολογείς» κόσμο, είτε είναι ο Marketer, είτε η κυρία Πίτσα, Κίτσα, Σούλα, βασίζεσαι στις γνωριμίες τους. Όταν είχε φτάσει η ιστορία σχεδόν σε κάθε πολυκατοικία να υπάρχει και ένας «στρατολογητής», φανταστείτε τι πελατολόγιο είχαν δημιουργήσει.

Ο «στρατολόγος» όμως, βασίζεται σε μια επαγγελματική σχέση. Την κλώτσησαν όπως η αγελάδα την καρδάρα με το γάλα.

Αν μου έλεγαν «Κύριε τάδε, ναι μεν έχουμε πρόβλημα, ωστόσο τα δεδουλευμένα σου θα τα πληρωθείς σε ισόποσες δόσεις» ντόμπρα, σταράτα και το τιμούσαν, όλοι θα ήταν ευχαριστημένοι.

Τις συνεργασίες μου τις ΤΙΜΩ. Στην προκειμένη περίπτωση με εκμεταλλεύτηκαν και με κορόιδεψαν. Το ίδιο και άλλους τόσους χιλιάδες ...

2 comments:

Ανώνυμος είπε...

Το έπαθα κι εγώ, φίλε μου, αλλά δεν το άφησα να περάσει έτσι!
Τους πέρασα σε άλλη εταιρεία, επίσης φθηνή, πολύ πιο αξιόπιστη, πολύ πιο συνεπή...

Αν θέλεις να το σκεφτείς ξανά,
δες το www.best-phone.gr

John John είπε...

Χαχα ... να σου πω κάτι;
Όλο εκείνο το πελατολόγιο σταμάτησα να το κάνω service.
Δεν είμαι πλέον σε θέση να κάτσω να κάνω revive όλο τον κόσμο.
Αν υπήρχε τέτοια πρόταση νωρίτερα ίσως και να το ξαναέκανα ...

Άλλώστε είναι ΤΟΣΕΣ πια οι επιλογές που μπορεί να κάνει κανείς, και έχουν μπλέξει τόσο πολύ τα πράγματα, που η ηρεμία μου δεν επιτρέπει πλέον να κάθομαι να εξηγώ "τι και πως" στον κάθε έναν.